Search This Blog

Thursday, October 18, 2007

Verwachtingen externe IT-Leverancier

Bij outsourcingprojecten wordt meer en meer van een externe IT-leverancier verwacht dat die niet alleen de kosten optimaliseert, maar ook innovatief te werk gaat en als en strategische partner betrokken is bij de verbetering van de bedrijfsprocessen. In bepaalde sectoren, zoals de financiële sector en de verzekeringswereld, hebben de regelgevende autoriteiten daarenboven specifieke voorschriften uitgewerkt om een optimaal risicomanagement en zorg voor het behoud van de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen.

Deze trends hebben een erg belangrijke impact op de besluitvorming binnen de onderneming over de implementatie van strategische outsourcingprojecten, de voorbereiding van grootschalige outsourcingprojecten en de contractuele afspraken die de onderneming met een externe leverancier maakt.

Outsourcingprojecten zijn bij uitstek steeds evoluerende projecten waarbij de onderneming continu moet evalueren en bijsturen. De overeenkomst moet niet alleen de strategische commerciële doelstellingen van de onderneming helpen realiseren, maar moet ook aandacht schenken aan flexibiliteit, governance, conflictvermijding en beheersing.